Kurus dan sihat di hari raya dengan Shaklee

Salam Aidilfitri semua! Rasanya belum terlambat lagi untuk mama ucapkan selamat hari raya untuk semua pembaca blog mama ni kan, hehehe. Macam mana raya korang, happening tak? Mestilah happening kan, raya Aidilfitri kan setahun sekali jee. Personally mama memang sambut Syawal kali ini dengan penuh keceriaan sebab raya dengan Shaklee. Yela sebab dpt balik kedua dua kampung dan spent masa lama dengan keluarga. Bila dah spent masa yang lama di kampung, faham faham ler, kejap kejap makan, asyik asyik makan je sampai risau eh boleh ke ni maintain berat badan dan sihat waktu waktu peak ni?


Hahaha, rasa rugi kan bila balik kampung tapi nak control makan. Menu pelbagai waktu raya ni memang menggiurkan, tapi bila ingat ingat semula projek kurus sebelum raya untuk kurus cepat eh memang tak jadilah nak mengikut nafsu makan ni ha. Dah elok elok turun berat 2-3kg waktu Ramadhan hari tu, rasa sayangkan kalau kita terlupa untuk jaga. Boleh je nak makan semua makanan sedap di kampung waktu beraya ni, tetapi beringat untuk kawal portion makanan tersebut . 


Cuma tu la bila naik penimbang, memang naik juga 1kg ehehehe. Tapi mama cepat cepat counter back dengan ambil supplement khusus untuk detoks semula semua lemak lemak jahat yang dah berjaya mencerobohi badanku ini akibat makan terlalu banyak waktu raya ehehehe.




Antara supplement untuk kurus di hari raya dengan Shaklee yang mama dan suami makan adalah seperti dibawah:

1. Herblax si flush yang berjaya!

Ahaa memang sesuai dengan gelaran tu sbb sekali makan je, esok mesti ready untuk berjuang di dalam tandas. Sekali berjuang tu memang puas hati tau korang sbb banyak betul diflush out dari perut. Rasa puas sungguh bila kita dapat makan sedap seperti rendang, ketupat, lontong, laksa, bihun sup dan lemang kemudian semua tu disingkirkan sebelum sempat menjadi lemak di dinding organ. Best kan?



Itulah fungsi Herblax yang mempunyai daun Senna. Bagus untuk kempiskan perut dengan melancarkan pembuangan dan pelawasan.

2. Lecithin pengurai lemak

Korang tahu tak apa yang kita makan kalau tidak dibuang atau digunakan ia akan jadi lemak? Lemak inilah punca kepada kenaikan berat badan. Nak hapuskan lemak bukan senang. Jadi sebab itulah kita perlukan Lecithin kalau nak kurus waktu raya dengan Shaklee. Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak lemak dalam proses penghadaman. 



3. Omega Guard pembakar lemak

Ini antara supplement terpenting yang mama kena makan sbb Omega ini berfungsi untuk bakar lemak lemak dari makanan yang kita makan dan juga lemak sedia ada. Lepas makan rendang yang berminyak tu eloklah ambil Omega Guard supaya tak menyesal dikemudian hari. Hehehe


4. Alfalfa Complex penyingkir toksin

Korang sedar tak yang badan kita sebenarnya banyak toksin? Pemakanan dan radikal bebas di sekeliling yang menyebabkan badan kita mempunyai toksin yang banyak. 



Alfalfa berfungsi untuk singkirkan semua toksin di dalam badan selain membantu membuang angin. Paling best, ia mengandungi lebih 30 nutrient dan mineral yang boleh membantu badan lebih rasa segar dan ringan! Alfalfa sangat bagus untuk proses pencernaan.

So inilah antara yang mama dan suami ambil waktu hari raya ini supaya badan kekal sihat dan maintain kurus. Bila raya dengan Shaklee tak risau lagi, kalau badan naik boleh cepat cepat kurus semula dengan set kurus raya ini. Lebih baik makan sedap dan ambil supplement dari kitra makan sedap dan biar badan naik bagai dipam pam. Taknak lah usaha untuk kurus sebelum ini menjadi sia sia kan?

Korang nak cuba set kurus raya Shaklee ini boleh je hubungi mama di 013 251 5769 , nanti mama akan assist korang dan ajarkan macam mana nak jaga kesihatan badan. Contact ya!

KLIK GAMBAR UNTUK ORDER


Post a Comment

4 Comments

  1. set ni terbaik. Akk amalkan dah lama dah selesa sangat banyak fungsi. Selesa sangat perut dan rasa badan sendiri

    ReplyDelete
  2. Time Raya mmg susah nak kawal makan pasal banyak makanan sedap2 dihidang .. lagi byk rumah Kita pergi, lagi banyaklah Kita makan, hehe.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, dengan amalkan set ni, raya tahun ni dapat maintain berat. Tak macam tahun lepas, culas banyak, berat pun naik banyak haha

    ReplyDelete
  4. Ohh wow....keeping fit & slim with this supplement really a safe healthy way no matter what as a food lover . Thanks for recommending it. Cheers SiennyLovesDrawing

    ReplyDelete