Kebaikan Vivix Untuk Cyst

Menurut Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, Hospital KPJ Ampang Puteri, Dr Fauziah Mohd Hassan, berkata cyst merupakan ketumbuhan pada ovari yang mempunyai cecair seperti rajah dibawah. Proses pembentukan cyst ini berlaku apabila ovulasi dan pada saat telur (ovum) dikeluarkan pada setiap bulan.

Menurut beliau, ada sesetengah wanita tidak mengalami apa apa simptom kesakitan walaupun mengidap cyst dan ia dikenali sebagai fuctional cyst yang berlaku disebabkan faktor fisiologi bukannya kanser. Walaubagaimanapun, ada juga sesetengah kes pesakit cyst yang teruk hingga mengakibatkan penyakit lain sepertu endometriosis, dermoid, dan cystadenomas.

Menggerunkan juga kan? Tapi macam mana kita nak tahu kita salah seorang penghidap cyst? 


Apakah simptom simptom pengidap sakit cyst?

1. Mengalami kembung abdomen atau bengkak
2. Rasa pergerakan usus yang menyakitkan
3. Sakit dibahagian pelvis sama ada sebelum atau selepas kitaran haid
4. Sakit ketika bersama pasangan
5. Mengalami kesakitan dibahagian belakang yang lebih rendah atau pada paha
6. Payudara sakit apabila disentuh
7. Pening dan muntah



Sekiranya korang ada mengalami beberapa simptom di atas, jangan ragu ragu atau bertangguh untuk berjumpa dengan doktor dan dapatkan semakan daripada pakar perubatan. Sekiranya disahkan maka bolehlah menjalani rawatan lanjut dengan pakar perubatan tersebut. 

Jangan biarkan sakit berlarutan kerana sakit cyst boleh menyebabkan cyst tersebut pecah dan keadaan lebih memudaratkan kita. 

Oleh itu, Shaklee datangkan salah satu makanan tambahan yang boleh menjadi asbab kepada cara mengatasi penyakit cyst ini iaitu Vivix. Vivix adalah salah satu minuman botanikal yang mengandungi polifenol dan antioksidan yang tinggi. 

Polifenol ini untuk apa?

Polifenol ini adalah bahan semulajadi yang didapati dalam buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran. Ia memberikan buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran warna yang terang dengan kepelbagaian warna dan berfungsi untuk melindungi sel di dalam badan. Saya ambil contoh bagaimana Vivix membantu untuk pesakit cyst:

Di dalam badan manusia mengandungi sistem seperti sistem reproduktif.
Di dalam sistem reproduktif mengandungi organ seperti rahim.
Di dalam rahim ada tisu.
Di dalam tisu ada sel.

Jadi, polifenol di dalam Vivix akan membantu melindungi sel yang ada di dalam tisu cyst yang telah rosak tadi. Menarik kan? 

Mari kita lihat, kesemua bahan bahan premium yang terkandung di dalam Vivix yang boleh membantu masalah cyst.

1. Anggur muscadine
Anggur yang hanya ditanam di California, US ini sangat lurbiasa kerana boleh tumbuh dan hidup segar dikawasan panas kerana mempunyai kulit yang tebal untuk melindungi dirinya sendiri. Anggur muscadine mempunyai kandungan polifenol yang sangat tinggi dan resveratrol untuk mengecutkan cyst serta mengelakkan cyst untuk kembali semula.

2. Purple carrot
Purple carrot pula berfungsi sebagai anti karnisogen yang mampu mengecutkan cyst dari membesar. Ia juga mempunyai antikoksidan yang tinggi bagi mencegah pembiakan sel kanser serta mengurangkan keradangan.

3. European elderberry
Mengandungi polifenol anthocyanins untuk mengurangkan keradangan. Keradangan yang dimaksudkan adalah rasa sakit atau simpom yang dialami akibat penyakit cyst.

4. Polyganum cuspidatum
Mempunyai polifenol resveratrol yang tinggi dan sering digunakan dalam perubatan tradisional Cina. Ia membantu mengecutkan cyst dan mengelakkan cyst muncul kembali.




Berikut adalah beberapa Vivix review untuk cyst yang mendapatkan kebaikan dan kesan yang baik :





Jadi, itulah kebaikan Vivix untuk cyst. Disarankan untuk anda dapatkan rawatan pakar perubatan terlebih dahulu bagi pengesahan penyakit dan sekiranya anda memerlukan Vivix boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut dan konsultasi cara makan vivix untuk cyst. Klik disini 013-2515769 untuk hubungi.



Post a Comment

4 Comments

  1. Alhamdulillah vivix memang terbaik untuk cyst dan adik beradik yang lain. fungsi utama tu kena tengok betul². baik pulih sel. time kasih mama share

    ReplyDelete
  2. Kak pip pernah terbaca ada yg terkena cyst lepas tu dia amalkan vivix , and cyst tu mengecut kalau x silap. Apapun, x salah mencari rawatan alternatif, tapi jangan abaikan rawatan di hospital jugà.

    ReplyDelete
  3. nice sharing.. alhamdulillah,asbab ikhtiar dengan vivix jadi makin sihat..memang super power antioksidan ni

    ReplyDelete
  4. Tq share fatin. Vivix ni memang ramai suka amik. Bolehlah yg ada cyst tu try nanti

    ReplyDelete