Bisnes Online Terbaik di Malaysia

Kira-kira 47 peratus pengguna di Malaysia beralih kepada kaedah dalam talian sebagai saluran paling kerap digunakan untuk melakukan pembelian barangan, demikian menurut kajian syarikat pengurusan perunding berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), Bain & Company” 

"Pengguna Malaysia membeli 50 peratus lebih banyak secara dalam talian berbanding tahun lalu, didorong terutama oleh sekatan COVID-19. Kategori seperti barangan runcit dan penjagaan diri serta kecantikan memperoleh jualan tinggi, dengan lonjakan bahagian runcit atas talian masing-masing sebanyak 4.2 kali ganda dan 2.1 kali ganda," - Gwendolyn Lim kepada BH.



Bisnes Online Terbaik di Malaysia

Pengalaman mama sendiri sudah 8 tahun terjebak dengan bisnes online. Mula mula mama mulakan perniagaan atas talian dengan menjual makanan iaitu Spaghetti Carbonara with Chicken Grill dan Brownies di Bangi. Selepas itu, mama join bisnes dropship Tasneem Naturel, bermula sebagai dropship akhirnya dalam tempoh 2 tahun berjaya dilantik sebagai Branch Officer. Kemudian, ceburi perniagaan atas talian Mayyababy, sama juga macam TN, mama start sebagai dropship kemudian dilantik sebagai Master Negeri. Tetapi tak berapa lama, mama ambil keputusan untuk sertai bisnes Shaklee. Jom mama sharekan kenapa Shaklee bisnes online yang mama pilih untuk jana income.

Bisnes Dihujung Jari

Perniagaan alam maya ni bestnya sebab mudah dijalankan dimana sahaja. Semuanya hanya secara online. Jadi tak kisah korang tengah balik kampung ke, pergi holiday ke atau ada urusan diluar kawasan tetap boleh jalankan ‘sale and marketing’ anda.

Begitu juga bisnes Shaklee. Kita hanya perlukan telefon bimbit yang ada internet dan boleh terus mulakan bisnes ini. Sekiranya anda berjaya mendapatkan ‘sale’, anda hanya perlu buat tempahan di sistem dan HQ akan poskan kesemua tempahan kepada pelanggan. Kalau anda nak pegang stok pun boleh, Shaklee tidak memaksa untuk anda memegang produk di tangan tetapi boleh sekiranya nak COD.

Selain itu, Shaklee juga menyediakan beberapa buah Branch Shop bagi mereka yang ingin datang dan membeli produk secara fizikal. Antara Branch Shop yang ada ialah di Penang, Kuala Lumpur, Kelantan dan Johir Bahru.



Selamat, Berkesan & Terbukti

Tahukah anda bahawa kos ujikaji makmal ke atas sesuatu produk sangat memakan kos yang tinggi? Dan kerana itu, tak banyak company yang sanggup laburkan duit untuk menjalankan kajian ke atas produk mereka secara agresif. Tetatpi tidak pada Shaklee. Shaklee telah menjalankan lebih 100 000 ujian kawalan kualiti setiap tahun untuk memastikan produk selamat digunakan oleh semua penggunanya. Baca disini lanjutan berkenaan kenapa produk Shaklee selamat, berkesan dan terbukti.

Selain mempunyai Sijil Halal dari ISA (Islamic Services America) yang diiktiraf oleh Jakim, Shaklee juga mempunyai lebih daripada 50 orang saintis di Dr. Forrest C. Shaklee Innovation Center.

Menawarkan Pendapatan Tiada Had

Di dalam bisnes Shaklee, tidak ada had bonus yang ditentukan oleh company, sebaliknya pengedar Shaklee diberi peluang seberapa banyak dan jumlah bonus yang dimahukan oleh mereka. Mereka boleh merancang sendiri dan menentukan sendiri untuk mencapainya. 

Shaklee menawarkan 9 jenis bonus antaranya Cash Bonus, Car Bonus & Convention Trip dan banyak lagi. Setakat ini, bonus seorang leader Shaklee minima RM1500 dan boleh menjangkau ke 6 angka untuk sebulan. Ya sebulan bukan setahun!



Sistem Yang Adil

Sebenarnya dalam Shaklee ada 9 jenis bonus. Wow! Banyakkan. Selalunya dalam bisnes online hanya dapat untung runcit dan komisen ke atas ejen tetapi di dalam Shaklee dapat lebih banyak peluang. Sistem yang adil ini menekankan setiap pengedar perlu mempunyai sale sendiri untuk dapat bonus. Tidak ada istilah leader goyang kaki makan komisen orang bawah. Tidak ada.

Seorang leader perlu membuat jualan sendiri juga dan perlu membantu team mendapatkan jualan serta kembangkan team mereka. Sekiranya leader tidak membuat jualan walau seunit, maka secara automatik leader tersebut tidak layak untuk dapat bonus.

Paling menarik, kesemua barisan pengedar mendapat harga produk sama rata. Walaupun anda baru daftar Shaklee hari ini, tetapi harga produk anda sama dengan mama yang berpangkat Master Coordinator. Tidak wujud perbezaan harga walaupun berbeza barisan pangkat.

Selain itu, tidak ada MOQ dalam jumlah kuantiti produk yang ingin dibeli oleh pengedar. Anda boleh beli walau seunit Vitamin C dengan harga yang sama sahaja. Ha best kan?

Star Achiever Award

Shaklee meraikan kegigihan, usaha dan pencapaian setiap pengedarnya yang mencapai sesuatu kejayaan. Ini dipanggil sebagai Star Achiever Award (SAA). Anugerah ini diberikan setiap tahun pada acara National Conference Shaklee dan alhamdulillah tahun lepas mama bersama sama donwline berjaya naik ke pentas dan menerima anugerah tersebut!





Antara anugerah yang diberikan adalah :

1. Trofi Star Achiever

2. Program bonus kereta (car bonus achiever)

3. Lawatan insentif (Convention Trip)

4. Penajaan Kumpulan Peribadi Terbaik

5. Million Ringgit Earner

6. Anugerah Prestij Master

Siapa yang layak menerima SAA? Semua pengedar dalam Shaklee layak untuk menerima anugerah ini apabila mereka bersungguh sungguh menjalankan perniagaan! Tak kisah anda baru daftar atau sudah lama berdaftar, semuanya boleh mencapai setiap kejayaan dalam SAA.

Pelancongan Mewah Percuma

Bila dah penat penat urus bisnes secara alam maya ni, ha elok kita berehat dengan percutian yang menenangkan. Tahu tak korang, Shaklee menyediakan peluang untuk melancong ke serata dunia secara percuma. Shaklee bahagikan kepada 2 jenis Convention Trip iaitu Regional dan International. Paling best, setiap percutian tersebut sangat ekslusif dan mewah! Shaklee berikan layanan dan servis tiptop sampaikan luggage kita pun mereka yang akan bawakan. Ahaaa betul, korang tak perlu susah susah untuk angkat luggage, semuanya staff Shaklee uruskan. Oh ya, luggage pun Shaklee berikan secara percuma.




Bukan setakat luggage je percuma, tetapi juga duit poket! Selesai dah satu hal nak shopping dekat sana, sebab dapat duit poket dari Shaklee.

Makanan pun disediakan, makanannya memang sedap sedap belaka, dan asyik makan jeeee. Kenyang tak sempat nak lapar dan tak perlu susah susah nak cari restaurant halal.

Best kan? Kalau kita pergi sendiri melancong mesti nak fikir hotel lagi, nak makan di tempat halal yang mana, nak angkat beg berat berat kan.





Selain itu, Shaklee juga menawarkan Umrah secara percuma. Andai kata kita tak mahu pergi ke trip International maka boleh tukar ke Trip Umrah. Sama macam trip lain, semuanya Shaklee sediakan tinggal bawa diri sahaja. Macam dalam gambar ni, dapat Luggage, Telekung Siti Khadijah, Kain Ihram dan hotel yang paling dekat dengan Masjidil Haram serta Masjid Nabawi.




Doakan mama ya, inshaAllah 4 Mei ini, mama akan berangkat ke Tanah Haram bersama jemaah Shaklee yang lain.

Syarikat Yang Stabil

Mama rasa sejak kebelakangan ini, banyak isu dengan bisnes online dinaikkan antaranya founder tukar sistem, founder jual produk bersaing dengan ejen dan tutup company secara tiba tiba. Mama pernah hadapi perkara tersebut dan jujurnya ia sangat memeritkan. Bukan senang nak survive dan adaptasi dengan perubahan drastik bisnes online.

Tetapi Shaklee sudah bertapak sejak 67 tahun di dunia, jadi setiap perubahan yang Shaklee ingin lakukan tidak boleh dibuat sewenang wenangnya. Shaklee akan mengambil masa yang lama untuk membuat sesuatu perubahan dan akan maklumkan lebih awal. Yang menariknya, sebarang perubahan akan dilakukan secara beransur ansur.

Selain itu, di dalam Shaklee juga ada P&R yang menjadi panduan kepada semua pengedar dan perlu dipatuhi oleh semua pengedar supaya perniagaan alam maya ini boleh dijalankan secara harmoni.

Bisnes Yang Boleh Diwarisi

Ini yang paling menarik pada mama, kerana perniagaan yang kita jalankan sekarang boleh diwariskan terus kepada keluarga kita. Sekiranya suatu hari nanti kita meninggal dunia, maka pendapatan dan empayar perniagaan yang telah kita bangunkan selama ini boleh diserahkan kepada keturunan kita, Jadi anak anak kita sudah ada perniagaan sendiri.

Sebenarnya banyak lagi keunikan bisnes online Shaklee ini tetapi kalau nak tahu lebih lanjut boleh sahaja hubungi mama dan bertanyakan apa apa sahaja berkaitan Shaklee. Mungkin ada antara anda yang sudah lama memerhatikan bisnes Shaklee tetapi was was untuk sertai, boleh saja nak risik risik dulu. Bisnes Shaklee antara bisnes online terbaik di Malaysia dan sesuai untuk semua orang.

Nak sertai Shaklee? Klik mana mana link dibawah

Instagram : Fatin Hamdann

Facebook : Fatin Hamdann

Whatsapp : Fatin Hamdann

Fatin Hamdan
Master Coordinator Shaklee
Founder of Shine Sapphire

#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023

Post a Comment

0 Comments