Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee


Bila masuk bulan puasa, ramai yang mula letak target nak kurus dengan cepat. Sebabnya, lepas bulan puasa, kita akan menyambut Raya. Masing-masing nak bergaya raya, nak pakai baju baru yang cantik. Nak badan nampak langsing dan cantik kan Sebenarnya, mudah sangat nak kurus sebelum raya dengan set kurus Shaklee. Korang boleh baca entry ni sampai habis.

“Mama kan memang dah kurus, macam mana mama nak share cara kurus dalam bulan puasa?”

Betul! Mama memang dah kurus. Mujur mama ada suami yang pernah gemuk dan berjaya kurus dengan Set Kurus Shaklee. Suami mama berjaya kuruskan badan dengan turun berat badan daripada 80 kg menjadi 65 kg. Lagi best, kami buat sama-sama dengan team bisnes dan mereka pun berjaya turunkan berat badan.

Gambar suami mama  berbaju merah selepas kick 15kg



Ini pula beberapa downline kami yang berjaya turunkan berat badan dengan program kurus dengan set shaklee




Instafamous Irine Nadia pun kuruskan badan dengan supplement Shaklee juga


Sebelum mama kongsikan apa yang best tentang Set Kurus Shaklee ni, mama nak korang faham, suplemen lebih bersifat menyokong dan membantu proses nak kurus. Perkara paling utama yang paling penting ialah dengan pemakanan yang sihat. Di sini mama kongsikan 2 cara pemakanan yang boleh korang amalkan dalam bulan puasa kali ni.

1. Diet Suku-Suku-Separuh.

Diet Suku-Suku-Separuh atau pinggan sihat merupakan cara yang dah terbukti berjaya bantu untuk kurus. Dengan cara ni, kita akan kawal pengambilan karbohidrat, lemak, protein dan lebihkan sayur-sayuran serta buah-buahan. Masih boleh makan nasi, lauk yang sedap, tapi kuantiti yang terkawal. Badan kita pun akan dapat nutrisi yang seimbang.




2. Minum air secukupnya. Kurangkan air manis, bergula.

Puasa dalam bulan Ramadan ialah puasa kering. Kita tak makan dan tak minum dalam tempoh lebih 12 jam. Kebiasaannya kita akan berasa sangat dahaga, sebab air dalam badan kita berkurangan (dehidrasi). Sebab tu bila masuk ja waktu berbuka, kita cepat-cepat nak minum air. Tapi dugaan bulan puasa ialah munculnya pelbagai air berperisa dan berwarna. Kawal diri daripada minum terlalu banyak air bergula dan cukupkan keperluan air dalam badan dengan air kosong.


Akhir sekali, mama nak share dengan korang apa yang ada dalam set ramadhan ini dan macam mana set ni boleh bantu kita jadi kurus sebelum raya.

Cinch Shake Chocolate

Mengandungi leusina, membantu membakar lemak tanpa memberikan kesan yo-yo. Leucine juga membantu membentuk otot otot dibadan dan mengelakkan badan menggeleper. Kurus dan badan tegap! Jadi ini bermakna anda boleh kurus cepat dengan badan yang ideal. Mengandungi 20 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan. 

Omega Guard

Meningkatkan kadar metabolisma dan mempercepatkan proses pembakaran lemak. Meningkatkan sensitiviti insulin badan untuk mengawal penyimpanan lemak yang sihat. Oh ya, Omega juga boleh bantu kawal selera makan, anda takkan mudah rasa nak mengunyah dan boleh kawal keinginan nafsu makan.

Lecithin

Juga bertindak sebagai agen pembakar lemak. Mempercepatkan pemecahan lemak degil. Menghalang pengumpulan lemak dan mengeluarkan toksin dari hati. Juga boleh meningkatkan metabolisma badan.

Herb-lax

Laksatif semula jadi untuk meningkatkan kekerapan pergerakan usus. Membantu mengeluarkan toksin daripada badan. Memudahkan untuk membuang dan melawaskan perut.


Beruntungnya kita, sebab bulan puasa kali ni Shaklee tawarkan kepada kita 2 set yang sangat best. Kita ada Set Puasa Shaklee untuk lengkapi keperluan nutrisi dan membekalkan tenaga sepanjang kita berpuasa. Kita juga ada Pek Khas Untuk Kuruskan Badan. 

Klik gambar untuk order.

Berminat untuk mendapatkan Set Kurus Shaklee boleh terus menghubungi mama di 013-2515769 atau klik gambar dibawah.




 

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023


Post a Comment

16 Comments

  1. Terima kasih untuk tips yang best

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom sama sama try latih jom untuk kesihatan yg baik

      Delete
  2. Memang berazam nak kurus raya nanti. Target nak pakai kebaya biru yang selalu duk lalu lalang kat feed tu. geram tengoj nyer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, bulan puasa ni sgt membantu kita untuk lg mudah turunkan berat badan lah kan alang alang xmakan

      Delete
  3. Nak turun sampai 15kg tu bukan mudah kan.. Tapi puas bila dapat hasil yang diingini.

    Aduhh bila tgk gambar nasi tu sedapnyaa lahai. Kita tgh buat detoks ni awak. Tapi bukan utk kurus. Tapi lebih untuk sihat.😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul , tu yg bagi abi yg IF..mama pun nk maintan untuk sihat

      Delete
  4. Diet suku2 separuh cara terbaik untuk kurus, dengan bantuan produk shaklee lagi la impian nak kurus sebelum raya jadi kenyataan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, kurangkan kalori tapi ada nutrisi lain untuk top up keperluan vitamin yang kurang dari pemakanan

      Delete
  5. Wah menariknya... siapa yang kurus sebelum raya, boleh follow rujukan dekat sini

    ReplyDelete
  6. setiap kali nak puasa
    ni la salah satu target .. eee
    set ni sangat membantu utk target kurus

    ReplyDelete
  7. Good news for all Muslims ladies to ensure good weight control for raya festive. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  8. Real people, real result. Tahniah buat yang konsisten! Insya allah yong pun dok follow juga DSSS

    ReplyDelete
  9. Bila baca entry kurus Ni, semangat juga nak kurus Ni.. tapi tu lah, half way dah mengalah.

    ReplyDelete
  10. Nampsk semua berjaya kuruskan badan. Yang penting kena kental nak kurus ni💪

    ReplyDelete
  11. Tahniahh banyak tu turun! Doakan saya pun berjaya turun banyak kilo lagi, consume Set Kurus Shaklee juga, Alhamdulillah dah turun 14 kg setakat ni. Jom sama sama kita kurus sebelum Raya! :)

    ReplyDelete
  12. Syoknya dapat kurus sebelum raya. Baru lah slim time raya. Atul pun consume set kurus Shaklee ni, hope dapatlah kurus sebelum raya jugak. hehe

    ReplyDelete