Kebaikan Coq-Trol Plus Untuk Tenaga dan Jantung

Entry kali ini saya nak share dengan anda semua berkenaan satu produk Shaklee yang sangat superb dan amazing iaitu Coq-Trol Plus. Nama pun unik kan?




Apa itu Coq-Trol Plus? 
Coq-Trol Plus ini adalah supplement Shaklee yang membekalkan Coenzyme Q10 kepada badan kita. 

Haa apa pula tu Coenzyme Q10?
Coenzyme Q10 adalah komponen yang sangat penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Coenzyme Q10 ini berada dalam  mitokondria, yang mana mitokondria ini ibarat TNB kerana ia merupakan stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 ini tinggi dalam sel otak, jantung dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari.



Ia juga merupakan antioksidan yang berkesan melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Tetapi harus diingat bahawa Coenzyme Q10 ini akan menurun apabila usia semakin meningkat dan penggunaan statin untuk mengurangkan kolestrol juga boleh menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah,

Adakah Coenzyme Q10 hanya boleh didapati dalam bentuk supplement sahaja?

Tidak! Coenzyme Q10 ini boleh didapati dari pemakanan. Kajian menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Untuk mendapatkan 100mg tersebut, anda perlu ambil sekurang kurangnya :

1) 3kg daging
2) 100 cawan brokoli rebus
3) 100 sudu makan minyak canola
4) 3.3kg mentega kacang



Banyakkan? Eh larat dan mampu ke korang nak makan semua tu dalam sehari? Besarnya kos dia kan! 
Sebab itulah Shaklee keluarkan Coq-Trol Plus yang mana ia sangat memudahkan semua pengguna untuk mendapatkan enzyme yang cukup serta ia sangat bagus untuk membekalkan tenaga dan baik untuk kesihatan jantung anda!

Kebaikan Coq-Trol Plus Untuk Tenaga dan Jantung


1. Tenaga Untuk Bertindak

Tahap CoQ10 yang tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel sel anda dan seterusnya menguruskan tenaga dalam badan anda dengan cekap. Ini sekaligus dapat meningkatkan produktiviti anda dalam tindakan sama ada ketika belajar atau bekerja!

2. Tenaga Untuk Maju Kedepan

CoQ10 meningkatkan tahap tenaga dan memberikan perlindungan terutamanya antioksidan kepada ovum dan sperma. Tahap CoQ10 yang sihat membantu meningkatkan kuantiti sperma yang sihat serta meningkatkan pergerakan sperma sambil meningkatkan kualiti ovum wanita.

3. Tenaga Untuk  Jantung Berdegup

Pelbagai kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 menyokong kesihatan jantung dengan meningkatkan penghasilan tenaga, memulihkan denyutan otot jantung dan sekaligus meningkatkan kekuatannya dalam jangka masa panjang. Setiap hari jantung bekerja keras untuk memastikan setiap sel dalam tubuh anda menerima nutrient penting bagi memastikan fungsi optimum.

Paras CoQ10 yang rendah dikaitkan dengan ketidakupayaan jantung untuk mengepam darah yang mencukupi ke seluruh badan, yang membawa kepada kegagalan jantung. Pengambilan supplement CoQ10, menunjukkan peningkatan dalam jumlah darah yang dipam oleh jantung. Kesannya ia memberikan tenaga yang mencukup untuk jantung, mengoptimumkan kemampuan mengepam dan meningkatkan kesihatan keseluruhan jantung.

Sebenarnya banyak lagi khasiat serta manfaat Coq-Trol Plus untuk jantung. Anda boleh baca disini.

Banyak lagi manfaat manfaat Coq - Trol Plus ini untuk badan kita. Antaranya :

1. Mengawal paras gula  dalam darah 
2. Memberikan tenaga dalam meningkatkan stamina ketika bersenam
3. Membantu menurunkan berat badan berlebihan
4. Mencantikkan kulit dan melambatkan penuaan kulit
5. Membantu masalah alzheimer dan parkinson
6. Mmebantu masalah pernafasan
7. mebantu mengelak dan merawat masalah sakit kepala (migraine)



Jadi sekiranya anda berminat nak dapatkan Coq-Trol Plus sangat digalakkan dapatkannya sekarang kerana ia bukan sekadar untuk kesihatan tenaga tetapi merupakan agen penting yang membantu kesihatan jantung khususnya. Jantung sihat, badan anda akan sihat kerana jantung merupakan organ paling terpenting untuk kita sebagai manusia!

Hubungi saya di 013-2515769 untuk dapatkan supplement Shaklee. Saya menyediakan servis penghantaran bagi kawasan Sungai Petani, Bedong, Kuala Ketil, Sik, Baling, dan Pendang. Selain itu, sekiranya anda berada diluar kawawasan ini,  jangan risau kerana saya pos seluruh Malaysia!

Post a Comment

0 Comments