5 Jenis Pekerjaan Bekerja Dari Rumah

Korang perasan tak dalam tempoh 7-10 tahun ini banyak betul pekerjaan yang boleh dilakukan dari rumah. Tambah tambah sejak Covid melanda dunia, sejak itu semakin banyak orang mula bekerja dari rumah. Tak kurang daripada itu, ada juga yang bekerja di pejabat dan balik rumah mereka akan buat kerja sampingan seperti bisnes online atau apa apa sahaja pekerjaan yang hanya boleh dilakukan di rumah sahaja. 


Tambah pula keadaan ekonomi yang semakin gawat dan meruncing sekarang, mungkin ramai sebenarnya yang nak ada pendapatan tambahan unutk keluarga. Mungkin anda salah seorang dari mereka? Kalau anda tercari cari dan nak buat pendapatan tambahan walaupun hanya bekerja dari rumah sahaja jom tengok 5 jenis pekerjaan tersebut.

JOM TENGOK PEKERJAAN APA BOLEH DIBUAT DARI RUMAH

1. Kelas Ngaji Online

Kalau anda berkemahiran dan ada pengetahuan yang baik dalam bacaan Al Quran, why not kalau anda cuba ceburkan diri dengan menjadi Ustaz/Ustazah yang mengajar kelas Al Quran & Iqra secara atas talian sahaja. Anda hanya perlu buat marketing dan sebarkan kepada ramai orang bahawa anda sedang mengumpulkan murid murid yang berminat untuk tambah baik bacaam Al Quran atau Iqra mereka. 


2. Tutor Subjek Khas

Hanya perlukan laptop, meja dan beberapa buah buku untuk anda jadi tutor subjek tertentu. Mungkin anda boleh jadi tutor privasi kepada pelajar pelajar yang tak suka ke kelas tuisyen fizikal. Anda hanay perlu mengikuti silibus terkini, ulangkaji dan sediakan slide atau soalan kepada pelajar anda.  Paling best, anda boleh berbincang dengan pelajar anda mengenai jadual kelas. Harga juga berpatutan sebab anda menjadi tutor privasi!


3. Bungkus Barangan

Untuk suri rumah ada juga kerja dari rumah membungkus barangan dari syarikat syarikat yang menjalankan bisnes online. Anda hanya perlu mencari tawaran kerja kosong ini dari mereka sebab ada je yang menawarjan pekerjaan tersebut. Mereka hantar barang kepada anda dan anda perlu membungkus dan mereka akan datang ambil kembali. Lagi mudah!


4. Affiliate Tiktok 

Ini pun agak menarik, dari korang scroll tiktok tapi tak ada buat apa apa lebih baik korang buat affiliate tiktok. Anda hanya perlu promosikan barang atau produk dan terima komisen bila ada yang buat tempahan dari promosi yang anda jalankan.


5. Bisnes Shaklee

Nak lagi mudah boleh cuba sertai Shaklee disini dan akan dihubungi untuk dimasukkan ke dalam group khas. Dalam group tersebut akan ditunjukkan cara cara penting utnuk dapat pendapatan. Anda juga akan disediakan beberapa "bank marketing" selain training training secara berkala yang dijalankan oleh beberapa orang bisnes mentor Shaklee. Selain itu juga, HQ Shaklee turut menyediakan training sama ada secara online atau fizikal bagi membantu anda meningkatkan kemahiran dalam menjual dan mengembangkan empayar bisnes supplement anda.


Anda tak perlu risau berkenaan cara promosi kerana akan ditunjuk ajar step by step. Bahkan anda tak perlu keluar modal untuk sewa ruang pejabat, tak perlu pegang stok banyak banyak sebab semuanya boleh order di sistem dan terus pos kepada pelanggan anda!

Sekiranya anda berminat untuk bekerja dari rumah dengan bisnes Shaklee maka boleh segera hubungi saya untuk saya bantu. Shaklee sangat sesuai untuk mereka yang rajin menambah nilai diri! 

Post a Comment

0 Comments