5 Sebab Kenapa Supplement Shaklee Terbaik Di Malaysia

Kalau ikut tahun ni, Shaklee sudah lebih 25 tahun di Malaysia dan lebih 100 tahun di dunia. Korang tahu tak yang Shaklee adalah pengeluar pertama Multivitamin di dunia. Dr Forrest C. Shaklee telah mencipta inovasi mendahului masa dengan mencipta Multivitamin pertama di dunia pada tahun 1915, kini dikenali sebagai Vita Lea Iron Plus. Di Amerika Syarikat, Shaklee sememangnya sudah menjadi peneraju syarikat nutrisi. Tak kurang juga, di Malaysia, Shaklee menjadi Supplements Terbaik dan pilihan utama sehingga menang Trusted Brand Award Readers Digest.

Kenapa Supplement Shaklee Terbaik di Malaysia?

1. Kualiti Shaklee Melangkaui Organik

Korang pernah tak dengar yang vitamin ni sebenarnya ada pelbagai jenis. Ada yang sintetik, ada yang organic dan semula jadi? Shaklee adalah salah satu syarikat pengeluar supplement yang “beyond organic”. Ini kerana ia bukan sahaja menghasilkan vitaminyang tidak ada perubahan genetic, tetapi juga menjalankan uji kajian 3x untuk membuktikan setiap bahan bahan yang digunakan tidak ada terkena racun perosak walaupun sebesar zarah. Juga pembungkusan produk kami adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik.

Shaklee bermula 1915 sehingga hari ini

2. Vitamin Shaklee Selamat

Produk kesihatan Shaklee terbaik di Malaysia kerana, ternyata ianya selamat. Shaklee membelanjakan lebih dari 300 juta untuk kajian klinikal, penyelidikan dan pembangunan. Shaklee telah menjalankan penyelidikan ke atas setiap satu bahan bahan yang digunakan dan membuktikan bawa Shaklee bebas dari 350 bahan berbahaya seperti peluntur, paraben dan lain lain lagi.

Kajian Shaklee 

3. Makanan Kesihatan Shaklee Terbukti Berkesan

Produk produk Shaklee terbukti tulen. Contohnya, ESP yang dihasilkan dari soya merupakan soya non- gmo iaitu tidak diubahsuai genetiknya. Bahkan satu kajian Landmark Study tentang Telemore yang dijalankan oleh Dr. Elizabeth Blackburn ke atas populasi yang mengambil supplement Shaklee dengan yang tidak ambil supplemet Shaklee dalam kehidupan seharian ternyata berbeza. 107 pengguna yang mengambil produk Shaklee menunjukkan kadar kesihatan yang lebih sihat dan mempunyai jangka hayat yang lebih panjang.

Dr.Elizabeth Blackburn

Layari healthresources.shaklee.com untuk lampiran lengkap penyelidikan yang ditaja oleh Shaklee.

Satu kajian terbaik dihasilkan oleh Shaklee, iaitu Kajian Pemakanan Suplemen Shaklee yang dikendalikan oleh Dr. Glady Block dari University California. Terdapat 3 kumpulan yang dibandingkan iaitu pengguna yang tidka ambil supplement, pengguna yang ambil satu jenis supplemet sahaja dan pengguna yang ambil pelbagai supplement Shaklee jangka masa panjang.

Hasil kajian tersebut menunjukkan bahawa para pengguna supplemen Shaklee :

Lebih rendah  risiko terhadap penyakit jantung, kanser dan kencing manis. 39% lebih rendah risiko peningkatan darah tinggi, 11 % lebih rendah nisbah kolestrol dan lebih rendah penyakit berkaitan jantung dan otak.

Shaklee membekalkan air isotonik untuk angkasawan NASA

Shaklee membekalkan supplement untuk atlit di US

Semenjak tahun 1993, Shaklee adalah satu-satunya syarikat pemakanan yang diberi tanggungjawab untuk menyediakan supplement untuk NASA space shuttle astronauts dengan minuman rehidrasi istimewa untuk mereka iaitu called Astro-Ade.

Haaa memang menarik bukan?

4. Shaklee menang Trusted Brand

Shaklee menerima anugerah Trusted Brand Award


Shaklee discover dalam Readers Digest

Pada tahun 2021 dan 2022, Shaklee telah menerima anugerah Trusted Brand dari Readers Digest untuk kategori vitamin dan supplement. Shaklee sendiri sebenarnya tak tahu waktu bila survey dibuat oleh Readers Digest ke atas rakyat Malaysia tetapi ini membuktikan bahawa rakyat Malaysia sangat menyukai supplement Shaklee. 

Survey ke atas rakyat Malaysia menunjukkan Shaklee pilihan nombor 1




Memperoleh anugerah ini membuktikan Shaklee :

1. Selamat untuk dimakan kerana produk berkualiti dengan kelulusan KKM dan mendapat sijil Halal.

2. Sebuah syarikat yang kukuh bertapak di Malaysia. Shaklee sudah 25 tahun di Malaysia dan lebih 100 tahun di dunia.

3. Sebuah syarikat yang menjalankan perniagaan yang mementingkan pengedarnya dan mesra pelanggan.



5. Shaklee Mengutamakan Alam Semula Jadi

“Patuhi hukum alam semula jadi dan anda tidak tersilap langkah” – Dr Forrest C.Shaklee

Shaklee mendapat beberapa anugerah kerana mengambil kira kepentingan alam semula jadi walaupun menghasilkan supplement terbaik dengan menggunakan bahan bahan secara alami. Maksudnya, Shaklee menghasilkan produk menggunakan bahan semula jadi paling tulen dan menjauhi racun perosak, bahan pencemar dan bahan bahan lain bukan semula jadi yang tidak patut ada dalam produk. Antara anugerah yang Shaklee terima ialah :

1. Earth Day 2000
Environmental Business Leadership Award

2. EPA Climate Protection Award 2002

3. EPA Climate Leader 2006

4. Business Environmental Award for Sustainability 2009

Kalau korang nak tahu, Shaklee diiktiraf di dunia sebagai syarikat pertama sebagai Climate Neutral yang bermaksud beroperasi dengan impak bersih sifar kepada bumi ini.

Alang alang tu mama rasa nak kongsi dengan korang semua beberapa tindakan Shaklee untuk hidup harmoni bersama alam semula jadi. Shaklee menerajui pergerakan alam sekitar untuk beberapa dekad, antaranya :

1. Kempen untuk menanam sejuta pokok

2. Penajaan 3 ekspedisi Kutub Utara untuk mengukur kesan pemanasan global

3.Kerjasama dengan Dr.Wangari Maathai pemenang anugerah Keamanan Nobel pertama yang diiktiraf untuk kerja kerja alam sekitar.


SET KURUS SHAKLEE ANTARA PALING DIGEMARI RAKYAT MALAYSIA

Korang kena tahu yang shaklee merupakan supplement terbaik di Malaysia bila Set Kurus Shaklee antara menjadi demand tertinggi.

Selain terbukti boleh memberi kesan kurus dengan baik, ia juga boleh mengelakkan yo yo effect. Selalunya orang yang cuba kurus akan selalu gagal apabila berat naik kembali. 

Nutrisi yang lengkap untuk turunkan berat badan

Tetapi dalam set kurus Shaklee mengandungi Cinch Shake, Omega, Lecithin dan Herb Lax yang stabilkan metabolisma dan elakkan yo yo effect. Lihatlah gambar bukti testimoni pengguna, memang jauh berbeza kan?


Nak cuba set kurus ini dan dengan konsultasi one to one? Saya cadangkan mulakan sekarang!

Klik gambar untuk join program kurus 

Semua kelebihan yang mama kongsikan di atas telah menjadikan Shaklee sebagai satu syarikat yang sangat kukuh di Malaysia, jadi tidak hairan kenapa Shaklee merupakan supplement terbaik di Malaysia. Pada pandangan mama, dengan misi utama Shaklee untuk harmoni dengan alam semula jadi menjadikan mereka sangat berhati hati dalam setiap tindakan hanya untuk memastikan supplement yang dihasilkan berkualiti tinggi untuk membantu pengguna mereka mendapat kesihatan yang lebih baik dengan izin Allah. Sebab itu lah dengan Shaklee, hidup sihat hidup hebat!

Kalau nak dapatkan produk Shaklee boleh je contact mama DISINI, nak jadi sebahagian daripada kami sebagai ahli makan sendiri atau nak jana pendapatan juga sangat dialu alukan. Rasai dan lalui sendiri pengalaman indah anda bersama Shaklee yang sudah lebih 25 tahun di Malaysia.

Post a Comment

1 Comments